نوشته شده توسط : ali

 

  •     مشتریان می توانند محصولات مشابه تولید کنندگان مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند
  •     شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند
  •     یکی از ابزاریابی است که به ایجاد شهرت نیز کمک می کند
  •     اجازه استفاده از  آنها به اشخاص ثالث از طریق حق امتیاز داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد برای صاحب برند است
  •     جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند


:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

یکی از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت در هر سازمان ، شرکت و یا محموعه برند یا همان علامت تجاری آن مجموعه می باشد .برند معرفی کننده یک مجموعه با همه ابعاد آن می باشد ، علامت تجاری یا همان برند معرفی کننده کالاها ، خدمات و اهداف شرکت شما است و آن را در ذهن بیننده ، مشتری و مصرف کنندگان به تصویر می کشد .

 
برند چیست ؟

برند یا علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص / بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه‌ها با اشخاص متمایز نماید .

 

طبق ماده 30 قانون علامت ‌، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از :

    علامت یعنی هر نشان قابل رؤیتی كه بتواند كالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد
    علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رؤیتی كه باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدأ و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند كیفیت كالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را كه از این نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعی استفاده می‌كنند متمایز سازد
    نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقیقی یاحقوقی باشد

 
مزایای ثبت برند

    مشتریان می توانند محصولات مشابه تولید کنندگان مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند
    شرکت‌ها را قادر می‌سازد محصولات‌شان را از یکدیگر متمایز سازند
    یکی از ابزاریابی است که به ایجاد شهرت نیز کمک می کند
    اجازه استفاده از  آنها به اشخاص ثالث از طریق حق امتیاز داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد برای صاحب برند است
    جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند

 
مدت اعتبار قانونی برند ثبت شده

مدت اعتبار ثبت علامت ( ثبت برند ) 10 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت برند می‌باشد . این مدت با درخواست صاحب برند برای دوره‌های متوالی ده ساله با پرداخت هزینه تعیین شده از سوی سازمان ثبت شرکتها ، قابل تمدید است ‌. یك مهلت ارفاقی شش ماهه كه از پایان دوره شروع می‌شود ، برای پرداخت هزینه تمدید ، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته می‌شود.

 
مدارک لازم جهت ثبت برند

هنگام ثبت برند لازم است مدارک ذیل به اظهارنامه پیوست شود
ثبت برند اشخاص حقیقی :

    اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
    امضای وکالت نامه و فرم تقاضای علامت
    داشتن جواز کسب و یا جواز تاسیس از صنایع
    ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
    داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)

ثبت برند اشخاص حقوقی (شرکتی) :

    کپی شرکتنامه و روزنامه رسمی و آخرین تغییرات
    کپی شناسنامه و کارت ملی افرادی که در شرکت حق امضا دارند.
    داشتن کارت بازرگانی (در صورت لاتین بودن نام تجاری)
    ارائه شکل و نام تجاری در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتیمتر
    داشتن جواز تاسیس (جواز صنایع)

 
نکات ثبت برند

تغییر نشانی ، تغییر وکیل رسمی ، کاهش کالا و خدمات موضوع علامت ضمن درخواست کتبی از مرجع ثبت تا قبل از انتشار آگهی اظهارنامه ممکن است و  اعمال این تغییرات منوط به پرداخت هزینه حق ثبت تغییرات می باشد .

در صورتی که درخواست کننده قصد ثبت چندین برند را به طور هم زمان داشته باشد ، برای ثبت هر علامت باید از اظهارنامه جداگانه استفاده شود . اما درصورتی که تحت یک علامت بخواهیم چند محصول که متعلق به چند طبقه مختلف است را به ثبت برسانیم استفاده از یک اظهارنامه برای ثبت آنها امکان پذیر است

چنانچه در تصویر علامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت برند ، کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد ، ارائه کارت بازرگانی لزومی ندارد


 
مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند به چند مرحله تقسیم می گردد . پس از تکمیل مدارک ثبت برند ، متقاضی ابتدا می بایست با ثبت اظهارنامه خویش ، تقاضای ثبت برند از اداره مالکیت صنعتی نماید . پس از دریافت شماره اظهار نامه ثبت علامت تجاری که با سال شروع میگردد و منحصر به فرد و پرونده میباشد فرآیندش در اداره ثبت علائم تجاری شروع می شود . پس از واریز هزینه از طریق درگاه اینترنتی رمز اظهار نامه از طریق سامانه پیامکی به شماره موبایل شما از طریق شماره 201212 ارسال میشود .

در صورت تایید کارشناس ، کارشناس مسئول و رئیس اداره ثبت برند اجازه ثبت آگهی نوبت اول صادر می شود و میتوانید آنرا در روزنامه رسمی قوه قضاییه آگهی خود را درج نمایید . هزینه های پرداختی در اداره روزنامه به صورت آنلاین است و نیازی به فیش واریزی در بانکها نیست . یکماه بعد از چاپ آگهی در روزنامه رسمی به اشخاص ثالث که در آن طبقه شغلی فعالیت مینمایند اجازه داده میشود که در صورت اعتراض آنرا به اداره مالکیت صنعتی و مراجع قضایی و دادگاهها اعلام نمایند.  پس از مدت فوق الذکر در صورت عدم اعتراض اشخاص حقیقی و حقوقی ، اجازه ثدرج آگهی دوم رسمی مالکیت صادر می شود و مالکیت ده ساله اعطا می گردد .



 
مراحل تجدید علامت تجاری

علامت ثبت شده در ظرف مدت ده سال شمسی تمام از تاریخ صدور تصدیق ثبت دارای اعتبار قانونی می باشد و صاحب علامت در صورت تمایل به ادامه استفاده از علامت ثبت شده حداکثر ظرف ٦ ماه پس از اتمام ده سال اعتبار قانونی می تواند تقاضای تجدید علامت تجارتی را نماید در غیر این صورت علامت مذکور ابطال و از حمایت قانونی بهره مند نخواهد بود .

 
هزینه ثبت برند

هزینه ی واریزی بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت علائم تجاری متفاوت می باشد
علاوه بر هزینه های واریزی ، هر علامت تجاری نیاز به چاپ دو آگهی در روزنامه ی رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت

لیست طبقات علائم تجاری

طبقه ١ – مواد شیمیائی مورد استفاده در صنایع علوم عکاسی و همچنین کشاورزی باغبانی و جنگلبانی رزینهای مصنوعی پردازش نشده پلاستیکهای پردازش نشده کودهای گیاهی ترکیبات اطبائ حریق مواد آبکاری و جوشکاری فلزات مواد شیمیائی برای نگهداری مواد غذائی مواد دباغی چسبهای صنعتی  .

طبقه ٢- رنگ روغن جلا لاک مواد ضد زنگ زدگی و جلوگیری کننده از فاسد شدن چوب مواد رنگی مواد تثبیت رنگ رزین یا صمغ های خام طبیعی فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان چاپگرها و هنرمندان

طبقه ٣- ترکیبات سفید کننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس مواد مخصوص تمیز کردن براق کردن لکه گیری و سائیدن صابون عطریات روغن های اسانس مواد آرایشی لوسیونهای مو گرد و خمیردندان

طبقه٤- روغنها و گریسهای صنعتی روان کننده ها ترکیبات گردگیری مرطوب کردن و جذب رطوبت انواع سوخت ( شامل سوخت موتور) و مواد روشنائی انواع شمع و فتیله چراغ

طبقه ٥- مواد داروئی و بیطاری مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی مواد رژیمی برای مصارف پزشکی غذای کودکان انواع گچ شکسته بندی لوازم زخم بندی مواد پرکردن دندان موم دندان سازی ضدعفونی کننده ها مواد نابود کننده حشرات موذی قارچ کش مواد دفع نباتات هرزه

طبقه ٦- فلزات عادی و آلیاژهای آنها مواد ساختمانی فلزی ساختمانهای فلزی قابل حمل مواد فلزی خطوط مجراهای فلزی گاوصندوق اجناس ساخته شده از فلزات عادی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند سنگهای معدنی فلزات

طبقه ٧- انواع ماشین و ماشینهای افزار انواع موتور ( استثنائ موتور وسائط نقلیه زمینی) قفل وبست و حلقه های اتصال قطعات ماشینها و قطعات انتقال قوه ( به غیر از اتصالات و اجزائ انتقال قوه وسائط نقلیه زمینی) لوازم و ابزار کشاورزی ( به استثنای ابزارهای دستی ) ماشین جوجه کشی

طبقه ٨- انواع ابزار و لوازم دستی (که با دست کارمی کنند) سرویس کارد و قاشق و چنگال سلاح کمری تیغ

طبقه ٩- اسباب و آلات علمی دریانوردی مساحی عکاسی سینمایی بصری وزن کردن اندازه گیری علامت دادن کنترل ومراقبت (نظارت) نجات و آموزش اسباب و لوازم هدایت قطع و وصل تبدیل ذخیره سازی تنظیم یا کنترل جریان برق آلات واسباب ضبط ماشینهای فروش خودکار و مکانیسم دستگاههایی که با سکه کار می کنند صندوق های ثبت مبلغ دریافتی ماشینهای حساب تجهیزات داده پردازی و رایانه ای دستگاه آتش نشانی

طبقه ١٠- آلات و ابزار جراحی پزشکی دندانسازی وبیطاری اندام های مصنوعی دندان و چشم مصنوعی اقلام ارتوپدی مواد بخیه زنی

طبقه ١١- دستگاههای روشنائی حرارتی مولد بخار طبخ خنک کردن تهویه تامین آب بهداشتی

طبقه ١٢- وسایط نقلیه دستگاههای حمل و نقل زمینی دریائی و هوائی

طبقه ١٣- اسلحه گرم مهمات و انواع پرتابه ( از قبیل موشک خمپاره و غیره) مواد منفجره مواد وسایل آتش بازی

طبقه ١٤- فلزات گرانبها و آلیاژهای آنها و کالاهائی که با فلزات گرانبها ساخته شده یا با آنها روکش شده اند و درسایر طبقات ذکر نشده اند جواهرات سنگهای گرانبها اسباب و لوازم ساعت سازی و زمان سنجی

طبقه ١٥- آلات موسیقی

طبقه ١٦- کاغذ مقوا و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند مطاب چاپ نشده مواد صحافی عکس نوشت افزار چسب برای مصارف تحریری یا خانگی لوازم نقاشی قلم مو نقاشی ماشین تحریر و لوازم ملزومات دفتری ( به استثنای مبلمان) مواد آموزشی و تدریس ( به استثنائ دستگاها) مواد پلاستیکی برای بسته بندی ( که در سایرطبقات ذکر نشده اند) حروف و کلیشه چاپ

طبقه ١٧- لاستیک کائوچو صمغ آزبست ( پنبه نسوز) میکا ( سنگ طلق) و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده اند پلاستیک دارای شکل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر کالاها مواد بسته بندی در پوش گذاری انسداد و عایق بندی لوله های قابل ارتجاع غیر فلزی

طبقه ١٨- چرم و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند پوست حیوانات چمدان کیسه و کیفهای مسافرتی چتر چترآفتابگیر و عصا شلاق یراق و زین و برگ

طبقه ١٩- مواد و مصالح ساختمانی )( غیر فلزی) لوله های غیر فلزی سخت و غیر قابل انعطاف برای استفاده در ساختمان آسفالت غیرو قطران ساختمانهای متحرک غیر فلزی بناهای یادبود غیر فلزی

طبقه ٢٠- مبلمان و اثاثیه آئینه قاب عکس کالاهای ساخته شده از چوب چوب پنبه نی حصیر شاخ استخوان عاج استخوان آرواره نهنگ صدف کهربا صدف مروارید کف دریا وبدل کلیه این مواد یا ساخته شده از پلاستیک ( که در سایر طبقات ذکر نشده اند)

طبقه ٢١- ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه ( که از فلزات قیمتی ساخت یا روکش نشده اند) شانه و ابر و اسفنج انواع برس و قلم مو ( به استثنای قلم موهای نقاشی ) مواد ساخت برس لوازم نظافت و تمیزکاری سیم ظرف شویی شیشه کارشده یا نیمه کارشده ( به استثنای شیشه مورد استفاده در ساختمانها) شیشه آلات اشیائ ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات ذکر نشده اند

طبقه ٢٢- طناب ریسمان تور چادر سایبان برزن ( تارپولین ) بادبان وشراع ریسه و گونی که در طبقات دیگر ذکر نشده است مواد لائی و لایه گذاری و پوشال ( به استثنائ لاستیک و پلاستیک ) مواد خام لیفی برای نساجی

طبقه ٢٣- انواع نخ و رشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی

طبقه ٢٤- محصولات نساجی و پارچه ای که در طبقات دیگر ذکر نشده اند انواع روتختی و رومیزی

طبقه ٢٥- انواع لباس و پوشاک پاپش و پوشش سر

طبقه ٢٦- انواع توری و قلاب دوزی روبان بند (نوار) حاشیه وقیطان دگمه قزن قفلی سنجاق و سوزن ته گرد گلهای مصنوعی

طبقه ٢٧- انواع فرش قالیچه حصیر وزیرانداز لینویوم و سایر کف پوشها آویزهای دیواری ( غیر پارچه ای )

طبقه ٢٨- انواع بازی و اسباب بازی لوازم ورزشی و ژیمناستیک که در طبقات دیگر ذکر نشده اند تزئینات درخت کریسمس

طبقه ٢٩- گوشت گوشت ماهی گوشت طیور وشکار عصاره گوشت سبزیجات ومیوه جات به صورت کنسرو خشک شده و پخته شده انواع ژله مربا و کمپوت تخم مرغ شبر و محصولات لبنی روغنها و چربیهای خوارکی .

طبقه ٣٠ – قهوه چای کاکائو شکر برنج نشاسته نشاسته کاساریا مانیوک ( تاپیوکا) نشاسته نخل خرما ( ساگو) بدل قهوه آرد و فراورده های تهیه شده از غلات نان نان شیرینی شرینی جات شیرینی یخی عسل ملاس یا شیره قند مایه خمیر گرد مخصوص شیرینی پزی یا پخت نان نمک خردل سرکه انواع سس ( چاشنی ) ادویه جات

طبقه ٣١- محصولات کشاورزی باغداری و جنگلبانی و دانه هایی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند حیوانات زنده میوه و سبزیجات تازه بذر گیاهان و کلهای طبیعی غذای حیوانات مالت ( جو سبز خشک شده )

طبقه ٣٢- مائ الشعیر آبهای معدنی و گازدار و سایر نوشیدنیهای غیر الکلی آب میوه و شربتهای میوه ای شربت و ترکیبات مخصوص ساخت نوشابه

طبقه ٣٣- …………………….

طبقه ٣٤- تنباکو لوازم تدخین کبریت

طبقه ٣٥- تبلیغات مدیریت تجاری امور اداری تجارت کارهای دفتری و اداری

طبقه ٣٦- بیمه امور مالی امور پولی امر مربوط به معاملات املاک و مستغلات

طبقه ٣٧- ساختمانسازی تعمیرو بازسازی خدمات نصب

طبقه ٣٨- مخابرات از راه دور

طبقه ٣٩- حمل و نقل بسته بندی و نگهداری کالاها تهیه مقدمات و ترتیب دادن مسافرتها

طبقه ٤٠- بهسازی و عمل آوری مواد

طبقه ٤١- آموزش و پرورش دوره های کارآموزی و تعلیمی تفریح و سرگرمی فعالیت های ورزشی و فرهنگی

طبقه ٤٢- خدمات عملی و فن آوری و تحقیق و پژوهش و طراحی در این زمینه خدمات تجزیه و تحیل و تحقیقات صنعتی طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای خدمات حقوقی

طبقه ٤٣- خدمات عرضه اغذیه و نوشابه تامین مسکن و محل اقامت موقت

طبقه ٤٤- خدمات پزشکی خدمات بیطاری مراقبت های بهداشتی و زیبائی برای انسانها یا حیوانات خدمات کشاورزی باغداری و جنگلداری

طبقه ٤٥- خدمات شخصی یا اجتماعی که توسط دیگران برای رفع نیازهای افراد ارائه می شوند خدمات امنیتی برای محافظت از افراد اموال و دارائیها



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

منظور از شرکت های بازرگانی،شرکت هایی می باشند که در موضوع فعالیت آن ها (بند 2 اساسنامه) موارد مربوط به امور بازرگانی قید گردیده باشد.موضوع بازرگانی عبارت است از:انجام خرید،فروش،توزیع،صادرات و واردات کلیه ی کالاهای مجاز بازرگانی،اخذ و اعطای نمایندگی شرکت در کلیه ی نمایشگاه ها و سمینارها و همایش های داخلی و خارجی .
ثبت شرکت بازرگانی به دو نوع شرکت بازرگانی سهامی خاص و شرکت بازرگانی با مسئولیت محدود می باشد.برای ثبت شرکت،ابتدا باید نوع شرکت مشخص شود.

شرایط ثبت شرکت بازرگانی سهامی خاص:
-حداقل 3 نفر عضو+ 2 نفر بازرس
-حداقل  35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.
-حداقل سرمایه 100000تومان
-حداقل سن مدیر عامل شرکت 23 سال و حداقل مدرک تحصیلی مدیر عامل دیپلم می باشد.


شرایط ثبت شرکت بازرگانی بامسئولیت محدود:
-وجود حداقل 2 نفر عضو
-حداقل سرمایه 100000 تومان
-تعهد با پرداخت کل سرمایه
-حداقل سن مدیر عامل شرکت 23 سال و حداقل مدرک تحصیلی مدیر عامل دیپلم می باشد.


مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بازرگانی:
-کپی مدارک شناسایی اعضا
-گواهی عدم سوپیشینه برای کلیه ی اعضا
-اساسنامه ی شرکتنامه(برای شرکت های با مسئولیت محدود)
-اظهارنامه ی  ثبت  شرکت
-صورتجلسات  مجمع عمومی
-امضای اقرارنامه
-اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

پس از ثبت شرکت بازرگانی می بایست نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام گردد.در واقع،صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که بازرگان، موسسه ی خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده ی تجارتی باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد. اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یک سال است.تمدید کارت بازرگانی با ارائه ی مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیردو در سری بعد نیز به همین ترتیب ادامه دارد.ثبت سفارش و ترخیص کالا،واردات از مناطق آزاد،مبادرت به حق العمل کاری در گمرک و نیز صادرات کلیه ی کالاهای مجاز از کاربردهای کارت بازرگانی است.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

منظور از شرکت های پیمانکاری ساختمانی و یا تاسیساتی و یا تجهیزاتی خصوصی ایران، اشخاص حقوقی در بخش خصوصی ایرانی است که برای انجام کارهای ساختمانی و یا تاسیساتی و یا تجهیزاتی به صورت شرکت در داخل کشور به ثبت رسیده و صد در صد سهم الشرکه ی آن متعلق به اشخاص حقیقی ایرانی در بخش خصوصی باشد و منظور از شرکت ها و موسسات تعاونی پیمانکاری ساختمانی و تاسیساتی و تجهیزاتی، شرکت ها و موسساتی است که بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام عملیات ساختمانی،تاسیساتی و یا تجهیزاتی به وجود آمده و صد در صد سهام یا دارایی آن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی مندرج در ضوابط بخش تعاونی جمهوری اسلامی ایران باشد.طبق ماده ی 1 آیین نامه ی تشخیص صلاحیت پیمانکاران ساختمانی و تاسیساتی،اشخاص حقیقی یا حقوقی وابسته به بخش عمومی و یا خصوصی دستگاه های اجرایی و سازمان که می تواند طبق ماده 22 قانون  برنامه و بودجه کشور برای انجام عملیات ساختمانی و یا تاسیساتی و یا تجهیزاتی و یا تهیه و یا نصب و یا سایر عملیات مشابه مربوط به طرح های عمرانی با آن ها پیمان منعقد و کار ارجاع نمایند، به 4 طبقه بشرح زیر تقسیم و تعریف می شوند:

طبقه ی اول:شرکت پیمانکاری ساختمانی و یا تاسیساتی ایرانی وابسته به بخش خصوصی:

شخصی است حقوقی در بخش خصوصی که طبق قانون تجارت به صورت شرکت در ایران تاسیس شده و به ثبت رسیده و اکثریت سهام یا سرمایه ی آن متعلق به اشخاص حقیقی ایرانی در بخش خصوصی باشد.

طبقه ی دوم:کنسرسیوم پیمانکاری متشکل از چند شرکت ایرانی:

همکاری دو یا چند شرکت ایرانی است که برای اجرای عملیات مربوط به طرح های بزرگ به وجود آمده باشد و شرکت های تشکیل دهنده ی آن در عین حال بطور مستقل شخصیت حقوقی خود را حفظ نمایند.

طبقه ی سوم:شرکت پیمانکاری ساختمانی و یا تاسیساتی وابسته به بخش عمومی:

شرکتی است در بخش عمومی که بصورت یک واحد مسئول و مستقل با اجازه ی قانون تاسیس شده و لااقل 51 درصد سرمایه ی آن متعلق به بخش عمومی باشد.

تبصره-شرکت های مختلط ایرانی و خارجی که در ایران به ثبت رسیده و بیش از 51 درصد سهام آن متعلق به اشخاص حقیقی و یا حقوقی غیر ایرانی باشد نیز جزو این طبقه محسوب می گردند.

طبقه ی چهارم:شرکت پیمانکاری ساختمانی و یا تاسیساتی خارجی:

شرکتی است که در کشور خود رسماَ به ثبت رسیده و اکثریت سرمایه یا سهام آن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر ایرانی باشد.



شرایط ثبت شرکت ساختمانی سهامی خاص:

-حداقل 3 نفر عضو+2 نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضا باشند)

-حداقل سرمایه:100000 تومان

-حداقل 35 درصد سرمایه نقداَ پرداخت شود.

مدارک ثبت شرکت ساختمانی سهامی خاص:

-کپی کارت ملی و شناسنامه

-اصل گواهی عدم سوءپیشینه

-امضای اقرارنامه

-مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

شرایط ثبت شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود:

-اعضای شرکت حداقل 2 نفر

-سرمایه ی لازم حداقل یک میلیون ریال

-تعهد یا پرداخت کل سرمایه

مدارک ثبت شرکت ساختمانی با مسئولیت محدود:

-کپی کارت ملی و شناسنامه

-اصل گواهی عدم سوءپیشینه

-امضای اقرارنامه

-مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تعریف شرکت رایانه ای
شرکت های رایانه ای شرکت هایی هستند که موضوع فعالیت آن ها در زمینه ی کامپیوتر اعم از سخت افزار و نرم افزار می باشد.
شرکت هایی به عضویت نظام صنفی رایانه ای استان پذیرفته خواهند شد که دارای شرایط زیر باشند:
-موضوع فعالیت آن ها به موجب اساسنامه ی شرکت،صرفاَ یکی از فعالیت های رایانه ای مندرج در بند 1 باشد.
-دارای مدیر عامل(تمام وقت) با حداقل مدرک کارشناسی باشند.

-تبصره:مدیرانی که قبل از تشکیل نظام صنفی رایانه ای استان در شرکت خود سمت مدیریت عامل را داشته اند،ازین قاعده مستثنی می باشند.
-در استان مورد تقاضا به ثبت رسیده باشند.
-مرکز اصلی شرکت در استان مورد تقاضا قرار داشته باشد.
-تبصره: شرکت هایی که در یک استان دایر شده ولی در استان های دیگر نیز شعبه دارند،نیاز به اخذ مجوز فعالیت برای شعبه های استانی خود ندارند،ولی موظفند مراتب تشکیل شعبه های خود را به نظام صنفی استانی که در آن شعبه قرار دارند اطلاع دهند تا در فهرست شرکت های دارای مجوز فعالیت آن استان قرار گیرند و بدون حق رای در مجامع نظام صنفی رایانه ای آن استان شرکت نمایند.


مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت رایانه ای:
-تصویر شناسنامه ی مدیر عامل
-تصویر مدارک تحصیلی مدیر عامل
-تصویر روزنامه ی رسمی ثبت شرکت و آخرین تغییرات آن
-تصویر برگه احراز صلاحیت و رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک
پس از تحویل مدارک به نظام صنفی رایانه ای،درخواست ها ظرف مدت 15 روز بررسی و در صورت تایید،یک مجوز یک ساله صادر می شود.
تمام شرکت های یارانه ای موظفند هر سال اطلاعات زیر را برای سازمان صنفی رایانه ای استان ارسال کنند.
-تغییرات اساسنامه و روزنامه ی رسمی
-اظهارنامه ی مالیاتی سالیانه یا برگ تشخیص مالیاتی
-فرم تکمیل شده ی خود اظهاری مربوط به فعالیت های شرکت


نکته:
-در صورتی که یک شرکت حداکثر شش ماه پس از پایان سال مالی مدارک مذکور را ارائه نکند،از طرف سازمان اخطار می گیرد و در صورت عدم توجه به اخطار پس از دو ماه از فهرست شرکت های دارای مجوز حذف خواهد شد.
-چنانچه موضوع فعالیت این شرکت ها به شرح ذیل باشد، ابتدا باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه مجوزات مربوطه جهت ثبت شرکت در شرف تاسیس اخذ گردد و سپس سایر مراحل ثبت شرکت طی شود.
1-فعالیت های فرهنگی دیجیتال از جمله تصدی رسانه بر خط و پدید آوردن،تهیه کردن و عرضه ی بسته های نرم افزاری رسانه ای و بسته نرم افزاری رسانه پرداز.
2-تکثیر حامل دیجیتال و خدمات مرتبط به قصد انتفاع یا برای عرضه توسط تکثیر دهنده-نشر دیجیتال-تصدی،توسعه و پشتیبانی مرکز بازی و سرگرمی دیجیتال و هرگونه خدمات ویرایش و طراحی و برگزاری دوره های آموزش طراحی و گرافیک یارانه ای.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

طبق ماده ی 1 آیین  نامه ی تاسیس و فعالیت شرکت های پخش دارویی ،موسسات دارویی به شرکت های تولید کننده،وارد کننده و شرکت های فوریتی واردات دارو که صلاحیت آن ها مطابق قانون به تایید رسیده و مجوز فعالیت آن ها صادر شده است اطلاق می گردد و شرکت پخش سراسری،شرکتی است که طبق قانون به ثبت رسیده و در اساسنامه ی آن موضوع فعالیت شرکت،توزیع دارو قید شده و با کسب مجوزهای لازم،مبادرت به تودیع دارو و شیر خشک و مکمل های غذایی رژیمی،غذاهای کمکی شیرخواران،لوازم مصرفی پزشکی و فرآورده های آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی مجاز در سراسر کشور می نماید و واسط بین موسسات دارویی مجاز و داروخانه ها است(ماده ی 2)
هر شخص حقوقی که در اساسنامه ی آن موضوع توزیع دارو قید شده باشد می تواند بر اساس ضوابط درخواست تاسیس شرکت پخش سراسری با شرکت پخش استانی  اقدام نماید.(ماده ی 6 آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های پخش دارویی)
جهت اخذ مجوز دارویی برگه استعلام از وزارت بهداشت صادر می گردد.باید حتماَ بعد از تعیین نام در اداره ثبت شرکت ها با مراجعه به وزارت بهداشت و طی مراحل قانونی اخذ مجوز فعالیت در این حوزه نسبت به صدور آگهی تاسیس شرکت خود اقدام نماید.صدور مجوز فعالیت شرکت پخش منوط به احراز شرایط مندرج در آیین نامه و تصویب کمیسیون قانونی ماده 20 می باشد.

نحوه ی اولویت بندی متقاضیان تاسیس شرکت پخش استانی به این شکل است که در اعطای مجوز شرکت پخش استانی در شرایط یکسان اولویت با شرکت های تعاونی داروسازی خواهد بود و در صورت وجود چند متقاضی واجد شرایط اولویت بررسی بر اساس تقدم تاریخ ثبت درخواست می باشد.بدیهی است مطابق ماده 10 آیین نامه،ثبت درخواست صرفاَ با ارایه ی کلیه ی مدارک لازم برای اخذ موافقت اصولی انجام خواهد پذیرفت.


مدارک مورد نیاز ثبت شرکت دارویی:
-درخواست کتبی اخذ موافقت اصولی شرکت پخش سراسری یا استانی دارو
-تصویر اساسنامه شرکت با موضوع فعالیت در خصوص توزیع دارو
-تصویر آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و تغییرات آن
-نداشتن سوء فعالیت در امور دارویی و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی
-گواهی عدم سوءپیشینه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل
-فرم تکمیل شده و تعهد نامه ی شرکت
-معرفی نامه کتبی معاونت غذا و دارو و دانشگاه مربوطه
مدیر عامل شرکت می بایست همزمان با درخواست تاسیس شرکت پخش ،مدارک و مستندات ذیل را طبق ضوابط ارائه نماید.پر واضح است صرفاَ به درخواست متقاضی که مدارک کامل مورد نیاز را ارائه نموده باشد،ترتیب اثر داده خواهد شد.


برای کلیه ی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل:
تابعیت ایران طبق قانون مربوطه
متدین به یکی از ادیان رسمی مندرج در قانون اساسی
ارائه برگ پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت از خدمت یا گواهی اشتغال کادر نیروهای مسلح
حسن سابقه خدمت و فعالیت و توانمندی های لازم در حوزه دارو با تایید کمیسیون قانونی
ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و عدم اعتیاد
تاسیس شعبه استانی شرکت پخش سراسری با معرفی اداره که نظارت بر امور دارو و مواد مخدر و تایید کمیسیون قانونی دانشگاه صورت می گیرد.
صدور مجوز تاسیس و فعالیت شرکت های پخش سراسری و استانی و تمدید آن ها با نظر کمیسیون قانونی مرکز صورت می گیرد و برای تاسیس شرکت پخش استانی نظر کمیسیون قانونی دانشگاه جهت بررسی موضوع در کمیسیون قانونی مرکز به اداره کل دارو ارسال خواهد شد.


چند نکته:
-رسیدگی به موضوع شرکت های پخش استانی به دانشگاه های علوم و پزشکی مربوطه ،تفویض اختیار گردیده است.
- مدارک لازم جهت صدور موافقت اصولی توزیع استانی دارو در کمیسیون ماده 20 دانشگاه:
*آگهی روزنامه رسمی شرکت
*اساسنامه ثبت شده ی شرکت
*فرم تایید محل انبار،دفتر کار و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که قبلاَ به تایید معاونت غذا و دارو رسیده باشد.
*فرم اطلاعات کلیه اعضاء هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت و سهام داران اصلی
*فرم اطلاعات محل های فیزیکی شرکت آدرس ها و شماره تلفن های انبار و دفتر


-مدارک لازم جهت صدور موافقت کمیسیون ماده 20 دانشگاه جهت اخذ نمایندگی از شرکت های توزیع سراسری
*موافقت اصولی توزیع استانی دارو از دانشگاه محل فعالیت
*معرفی نامه از شرکت توزیع مرکزی
*فرم تایید تکافوی امکانات شرکت جهت اخذ نمایندگی جدید(جهت اخذ دومین نمایندگی به بعد)
*پروانه مسئول فنی


-مدارک لازم جهت صدور پروانه مسئول فنی نمایندگی ها و شعب استانی شرکت های توزیع دارو:
*تصویر شناسنامه
*تصویر آخرین مدرک تحصیلی در رشته داروسازی(پروانه داروسازی)
*گواهی عدم سوءپیشینه یا حکم کارگزینی استخدام رسمی یا پیمانی
*تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت سربازی(مخصوص آقایان)
*دو قطعه عکس 4 در 3
*فرم معرفی مسئول فنی جهت شرکت های توزیع
*فرم بررسی صلاحیت مسئول فنی نمایندگی ها یا شعب استانی توزیع دارو
*فرم تعهد نامه پذیرش مسئولیت فنی شرکت های توزیع دارو


تبصره 1: تصدی همزمان مدیریت عاملی و مسئولیت فنی شرکت های توزیع جهت داروساز واجد شرایط با توجه به حجم عملیات شرکت و صرفاَ با تشخیص و تایید کمیسیون ماده 20 امکان پذیر است.
تبصره 2:افزایش تعداد مسئولین فنی شرکت های توزیع در صورت نیاز با تشخیص و تایید کمیسیون ماده 20 ابلاغ گردد.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

طبق ماده ی 47 قانون ثبت (در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک دفاتر اسناد رسمی موجود بوده و وزارت عدلیه ی مقتضی بداند)ثبت اسناد ذیل اجباری است:
1)کلیه ی عقود و معاملات راجعه به عین یا منافع اموال غیر منقوله که در دفتر املاک ثبت نشده.

2)صلحنامه و هبه نامه و شرکت نامه.
سندی که مطابق مواد فوق باید به ثبت برسد،اگر به ثبت نرسیده در هیچیک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد(ماده ی 48)
بنابراین بر اساس قانون،در هر محلی که اداره ثبت اسناد و یا دفتر اسناد رسمی موجود است شرکت های تجارتی که در محل تشکیل می شود ، باید به موجب شرکت نامه ی رسمی تشکیل گردد.
همچنین ،کلیه ی شرکت هایی که مشمول قانون نظام صنفی می باشند موظفند ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به اخذ پروانه کسب ،از اتحادیه ی مربوطه اقدام نمایند،در غیر این صورت ثبت آن ها در اداره کل ثبت شرکت ها غیر قانونی می باشد و همچنین از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ثبت شرکت های مشمول قانون نظام صنفی فاقد پروانه کسب ،ممنوع خواهد بود.
شرکت های تجارتی باید در دایره ی ثبت شرکت ها و در خارج تهران در اداره ی ثبت اسناد مرکزی اصلی شرکت به ثبت برسند.در نقاطی که اداره یا دایره یا شعبه ثبت اسناد نباشد،ثبت در دفتر اسناد رسمی و اگر دفتر اسناد رسمی هم نباشد،ثبت در دفتر محکمه ی ابتدایی یا صلحیه با رعایت ترتیب کافی بوده ولیکن شرکت باید ظرف سه ماه از تاریخ تاسیس اداره یا دایره یا شعبه ثبت اسناد در آن محل،خود را در دفتر ثبت اسناد به ثبت برساند.
لازم به یادآوری است قانون تجارت ایران در مورد اینکه شرکت باید به موجب قرارداد کتبی باشد یا خیر سکوت کرده است،اما مسلم است که در حقوق ایران در صورتی شرکت می تواند ایجاد شود که قرارداد آن به صورت کتبی تنظیم گردد،حتی تنظیم کتبی شرکتنامه موثر نخواهد بود مگر آنکه با توجه به مواد 47 و 48قانون ثبت اسناد و املاک به ثبت برسد.هیئت عمومی دیوان عالی کشور این نکته را هم در مورد شرکت مدنی و هم در مورد شرکت تجاری مورد تاکید قرار داده است.
بر اساس قانون ثبت اسناد و املاک،سندی که مطابق قوانین به ثبت رسیده رسمی است و تمام محتویات و امضاهای مندرجه در آن معتبر خواهد بود مگر اینکه مجعولیت آن سند ثابت شود.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شناخت نام تجاری:
شناخت نام تجاری،به ذهنیت های افراد در رابطه با نام تجاری اطلاق می گردد و شامل کلیه ی جنبه های توصیفی و سنجشی اطلاعات مرتبط با نام تجاری است.فرآیند ارزش آفرینی نام تجاری آشکار می سازد که ایجاد ذهنیت مطلوب(شناخت نام تجاری) منبع اصلی کلیه ی ارزش آفرینی های نام تجاری است.

در واقع ،آنچه که ارزش ویژه ی نام تجاری را ایجاد می کند،شناخت نام تجاری است.به عبارت دیگر،ارزش ویژه ی نام تجاری مبتنی بر مشتری ،هنگامی ایجاد می شود که سطح بالایی از آگاهی از نام تجاری وجود داشته باشد و ویژگی های مطلوبی را در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل ایجاد کند.
طریقه ی روانشناختی ایجاد شناخت از یک پدیده (نام تجاری)در ذهن مشتری،برای مدیریت نام تجاری ضروری است.تفکرات،تجارب،احساسات و.. از یک پدیده ی خاص ،در ذهن انسان به صورت گره ها و نقطه های  مجزا ثبت و ذخیره می شود.نهایتاَ با تجمع گره های مختلف،مغز قادر می گردد  تا ارتباطاتی را بین آن ها برقرار سازد و به این صورت،برای موجودیت های مختلف معنا و مفهوماتی را به وجود آورد.
بنابراین،نحوه ی اتصال گره ها،ویژگی های نام تجاری را در ذهن نمایان می سازد.هنگامی که اتصال بین گره ها قوی و شدید باشد،احتمال بسیار بیشتری وجود دارد که ویژگی ها در ذهن مشتری یادآوری گردد،در غیر این صورت وجود محرک های خارجی ضرورت می یابد.
تحقیقات بسیاری در رابطه با اهمیت شناخت ذهنی مشتریان و نحوه ی تاثیرگذاری آن بر تصمیم گیری صورت گرفته است.همچنین این تحقیقات،نحوه ی اثرگذاری شناخت نام تجاری را بر رفتارخرید مشتری نشان داده اند.شناخت نام تجاری،به مشتریان کمک می کند تا اطلاعات مهم نام تجاری را پردازش و یادآوری کنند.همچنین این ویژگی ها و اطلاعات مرتبط با نام تجاری،سبب تداعی هویت و موضع نام تجاری در ذهن مشتریان می گردد.لذا،هنگامی که شناخت از نام تجاری قوی باشد،سبب می گردد تا در ذهن مشتریان نام تجاری تداعی شود.(به جای اینکه در محصول نمایان گردد)
همچنین نکته ی دیگری که حائز اهمیت است،این است که مشتریان  نام تجاری را برای خود(به صورت شخصی)ایجاد می کنند و درک آن ها از یک نام تجاری،کاملاَ فردی و منحصر به فرد است.بنابراین،بر خلاف تصورات بسیاری از بازاریابان،تصویر و درک واحدی از یک نام تجاری وجود نخواهد داشت.پس ضرورت می یابد که مدیران، نام تجاری را از نقطه نظر مشتری مدیریت کنند،نه نقطه نظر شرکت و سازمان
به عقیده ی بسیاری از محققان ،منبع ارزش ویژه ی نام تجاری،شناخت از نام تجاری است و این شناخت از نام تجاری توسط دو بعد اصلی آگاهی از نام تجاری و تصویر نام تجاری ایجاد می گردد.همچنین،احساسات حاصل از نام تجاری به عنوان یکی از اجزاء ویژگی های غیر مرتبط محصول ،سبب تداعی تصویر نام تجاری در ذهن مخاطبان شده و از این طریق برای نام تجاری ارزش آفرینی می کند.
آگاهی از نام تجاری:
آگاهی از نام تجاری اشاره به شدت قدرت اتصال ویژگی های ایجاد شده در ذهن دارد و مشتریان می توانند در صورت احساس نیاز به نام تجاری، از آن استفاده و جریان آن را در ذهن خود یادآوری کنند.به دیگر سخن  می توان بیان داشت که آگاهی از نام تجاری به میزان قدرت حضور نام تجاری در ذهن مشتریان باز می گردد.
آگاهی از نام تجاری دربرگیرنده ی دو بعد تشخیص نام تجاری و یادآوری نام تجاری است.تشخیص نام تجاری عبارت است از توانایی تجارب گذشته ی فرد از نام تجاری و یادآوری نام تجاری عبارت است از توانایی مشتریان در به یادآوردن نام تجاری هنگام مواجهه با نیاز به نوع محصول
در ذهنیت اول (تشخیص  نام تجاری)ممکن است مشتری با ورود به فروشگاه و با دیدن نام تجاری،آن را تشخیص داده و در ذهن،نوع نیازی که آن نام تجاری تامین می کند را تداعی کند،در این حالت  آگاهی از نام تجاری طبقه ی نیاز را به فرد یادآوری می کند و در واقع بیان کننده ی تشخیص نام تجاری است.اما در وضعیت  دوم(یادآوری نام تجاری)،فرد با نیازی رو به رو می شود که برای رفع آن به ذهن خود رجوع کرده و تعدادی نام تجاری را در رابطه با آن نیاز به خاطر می آورد.در این حالت طبقه ی نیاز یادآور آگاهی از نام تجاری است.در واقع،این حالت بیان کننده ی مفهوم یادآوری نام تجاری است.
ایجاد آگاهی بالا از نام تجاری در مشتریان دارای چندین مزیت است.اول اینکه احتمال بیشتری وجود دارد که نام تجاری مورد توجه مشتریان قرار بگیرد و همچنین احتمال بیشتری وجود دارد که هنگام مواجهه با نیاز به طبقه ی محصول آن نام تجاری به ذهن مشتریان خطور کند.بنابراین احتمال انتخاب نام تجاری از سوی مشتری بالاتر می رود.دوم اینکه در مورد محصولاتی که تصمیم گیری در مورد آن ها آسانتر است،آگاهی از نام تجاری سبب انتخاب محصول خواهد شد و در آخر اینکه آگاهی از نام تجاری بر پردازش اطلاعات اثر می گذارد.در واقع آگاهی از نام تجاری با تاثیرگذاری بر ایجاد و تصویب ویژگی های نام تجاری،بر تصمیمات خرید مشتریان اثر می گذارد.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

در قانون تجارت و لایحه ی قانونی،قاعده ای کلی که دلالت بر جواز تبدیل انواع شرکت ها به یکدیگر باشد وجود ندارد،اما احکام خاصی در این زمینه موجود است.از جمله ماده ی 278 لایجه ی قانونی تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام و ماده ی 135 قانون تجارت تبدیل شرکت تضامنی به سهامی را تجویز نموده است.حقوقدانان بر این اعتقادند که اگر تمام شرکا موافقت کنند،تبدیل هر شرکتی به شرکت دیگر مجاز خواهد بود و چون تصمیم آن ها مخالف قانون نیست،دارای اثر خواهد بود.
شرکت سهامی خاص می تواند با شرایط زیر به شرکت سهامی عام تبدیل شود:

-موضوع به تصویب مجمع عمومی فوق العاده ی شرکت سهامی خاص برسد.
-دو ترازنامه ی شرکت به تصویب مجمع عمومی عادی رسیده باشد.
-اساسنامه ی شرکت،با رعایت مقررات قانونی مربوط به شرکت سهامی عام،تنظیم و اصلاح شده باشد.
-سرمایه ی شرکت حداقل به میزانی باشد که برای شرکت سهامی عام مقرر است(یعنی پنج میلیون ریال)،یا شرکت سرمایه ی خود را به میزان مذکور افزایش دهد.


مدارک لازم برای ثبت:
شرکت سهامی خاص باید ظرف یک ماه از تاریخی که مجمع عمومی فوق العاده ی آن،تبدیل شرکت را تصویب کرده است مدارک زیر را به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم کند:
-صورتجلسه ی مجمع عمومی فوق العاده که تبدیل شرکت را تصویب نموده است.
-اساسنامه که برای شرکت سهامی عام تنظیم شده و به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسیده است.
-دو ترازنامه و دو حساب سود و زیان مربوط به دو سال قبل از اخذ تصمیم نسبت به تبدیل شرکت،که به تایید حسابدار  رسمی رسیده باشد.
-صورت دارایی شرکت در موقع تسلیم مدارک به مرجع ثبت شرکت ها،که متضمن تقویم کلیه ی اموال منقول و غیر منقول شرکت بوده و به تایید کارشناس رسمی وزارت دادگستری رسیده باشد.
-اعلامیه ی تبدیل که باید به امضای دارندگان امضای مجاز شرکت رسیده و مشتمل بر این نکات باشد:نام و شماره ثبت،موضوع،نوع فعالیت و مدت شرکت
-مرکز اصلی شرکت و در صورتی که شعبی داشته باشد ،نشانی شعب آن.
سرمایه ی شرکت و مبلغ پرداخت شده ی آن.
-تعداد و امتیازات سهام ممتاز،اگر وجود داشته باشد.
-در صورتی که شرکت برای مدت محدود تشکیل شده باشد،تاریخ انقضای مدت.
-هویت کامل رئیس و اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت
-شرایط حضور و حق رای صاحبان سهام در مجامع عمومی
-مقررات اساسنامه راجع به تقسیم سود و تشکیل اندوخته
-مبلغ دیون شرکت و همچنین مبلغ دیون اشخاص ثالث که توسط شرکت تضمین شده است.
-ذکر نام روزنامه ی کثیرالانتشاری که اطلاعیه ها و آگهی های شرکت در آن درج می گردد.(ماده ی 297 ق.ا.ق.ث)



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

هر شرکت تجارتی زمانی معتبر است و از نظر قانونی رسمیت دارد و شخصیت حقوقی آن کامل می شود که به ثبت رسیده باشد.در واقع هر شرکتی برای اینکه رسمیت یابد و شخصیت حقوقی پیدا نماید باید به ثبت برسد، بنابراین ثبت شرکت ها الزامی می باشد.سوالی که ممکن است مطرح شود اینست که به موجب کدام یک از قوانین الزامی بودن آن ها تصریح شده است.

پاسخ اینست که در این خصوص سه قانون به شرح زیر وجود دارد:
1-ماده ی 195 قانون تجارت که می گوید:«ثبت کلیه ی شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع جمیع مقررات ثبت شرکت ها است».
2-برابر قانون ثبت اسناد، ثبت شرکت نامه ها اجباری می باشد.طبق ماده ی 47 قانون ثبت(در نقاطی که در اداره ی ثبت اسناد و املاک دفاتر رسمی موجود بوده و وزارت عدلیه مقتضی بداند ثبت اسناد ذیل اجباری است:
1)کلیه ی عقود و معاملات راجعه به عین یا منافع اموال غیر منقوله که در دفتر املاک ثبت نشده.
2)صلحنامه و هبه نامه و شرکت نامه
3-ماده ی 48-سندی که مطابق مواد فوق باید به ثبت برسد،اگر به ثبت نرسیده باشد، در هیچیک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد.
در همین رابطه تبصره های ذیل به بند 2 ماده 14 اضافه می گردد:
تبصره 1-کلیه ی شرکتهایی که مشمول قانون نظام صنفی می باشند موظفند ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به اخذ پروانه ی کسب از اتحادیه ی مربوطه اقدام نمایند،در غیر این صورت ثبت آن ها در اداره ی کل ثبت شرکت ها غیر قانونی می باشد و همچنین از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ثبت شرکت های مشمول قانون نظام صنفی فاقد پروانه ی کسب ممنوع خواهد بود.
بموجب تبصره ی 1 ماده ی 5 قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب 31/2/1368 ثبت شرکت ها الزامی می باشد.در این تبصره آمده است:کلیه ی شرکت هایی که مشمول قانون نظام صنفی می باشند موظفند ظرف مدت یک سال پس از لازم الاجرا این قانون نسبت به اخذ پروانه ی کسب از اتحادیه ی مربوطه اقدام نمایند،در غیر این صورت ثبت آن ها در اداره ی کل ثبت شرکت ها غیر قانونی می باشد و همچنین از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون ثبت شرکت های مشمول قانون نظام صنفی فاقد پروانه ی کسب ممنوع خواهد بود.
نظامنامه ی قانون تجارت وزارت عدلیه مصوب 1311 ثبت شرکت های تجارتی را الزامی نموده است.بر اساس ماده ی 1 این  نظامنامه در هر محلی که اداره ی ثبت اسناد و یا دفتر اسناد رسمی موجود است شرکت های تجارتی که در محل تشکیل می شود باید به موجب شرکت نامه ی رسمی تشکیل گردد.همچنین در ماده ی 2 آمده است:
ثبت شرکت های تجارتی باید در دایره ی ثبت شرکت ها و در خارج تهران در اداره ی ثبت اسناد مرکزی اصلی شرکت به ثبت برسند.
تبصره-در نقاطی که اداره یا دایره یا شعبه ی ثبت اسناد نباشد،ثبت در دفتر اسناد رسمی و اگر دفتر اسناد رسمی هم نباشد،ثبت در دفتر محکمه ی ابتدائی یا صلحیه با رعایت ترتیب کافی بوده و لیکن شرکت باید ظرف سه ماه از تاریخ تاسیس اداره یا دائره یا شعبه ی ثبت اسناد در آن محل،خود را در دفتر ثبت اسناد به ثبت برساند.
بنابراین با توجه به مواد مذکور هرگاه یکی از شرکت های تجارتی مراحل مربوط به ثبت را طی ننماید و به ثبت نرسد رسمیت نداشته و بلکه برخلاف قانون بوده و مراجع ذیصلاح می توانند از انجام فعالیت های آن جلوگیری نمایند.
لازم به یادآوری است شرکت های خارجی که بخواهند در ایران به امور تجارتی یا صنعتی یا اداری فعالیت داشته باشند باید در اداره ی ثبت اسناد تهران به ثبت رسیده باشند.و هرگاه در مهلت هایی که بوسیله ی مراجع قضایی تعیین می شود نسبت به ثبت آن اقدام ننمایند به حکم دادگاه علاوه بر محکومیت به جزای نقدی از ادامه ی فعالیت آن ها جلوگیری خواهد شد.
در ضمن ،حق الثبت شرکت های ایرانی و خارجی برابر قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مرداد 1397 | نظرات ()